2012-06-04

Födelsedagstavla

Min lilla kille (Cornelius) fyller år om lite mer än en månad och jag har gjort en liten födelsedagstavla åt honom i färgerna brunt, grön/blå och rosa. Ja då tänker ni säkert "Rosa? Till en pojktavla". Ja papperna innehöll inslag av rosa så jag lät helt enkelt de bestämma.
Ramen är en lite djupare variant, meningen med den var att ha gips avtryck i den men jag fick aldrig avtrycken att fungera så jag fick hitta ett annat användningsområde för ramen.
Tanken är att vi ska kunna ta fram den varje år, skriva ut en nytagen bild på honom och fästa den i mitten vid de fem rutorna (tejp kuddar), en ny bild varje år.


Sewe

2 kommentarer:

  1. Greetings to you in Sweden from me all the way in Las Vegas, Nevada, USA. Thank you so much for stopping by my blog today to say hello. I am always pleased to make a new friend in blog land. I enjoy being inspired by different artists. I enjoy seeing your work that you've shared here on your blog. I would love to have you visit me again, and become a follower of my blog. If it's OK with you, I would also like to become a follower of your sweet blog.
    Thanks for stopping by, and I hope to get to know you better.
    Hugs,
    Karen L
    www.karen-mycuprunnethover.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. wow love this piece and gorgeous bunting
    Hugs Kate xx

    SvaraRadera