2012-07-05

Ritbord

Vi hade ju ett litet Ikea Lack bord som vår son hade som lekbord, jag har nu gjort det till ett roligt ritbord, väldigt enkelt med lite skoltavelfärg, som jag funderar på om jag kan göra lite roliga tavlor till oss stora med också att klottra på :) 
På bilden har jag målat några saker, jag är ingen skönhetskonstnär precis men det var mest för att det skulle synas på bilden vad det var. Det tog sin lilla tid innan det torkat ordentligt och han fick testa det med men nu med lite nya tavelkritor och en duk som han kan sudda med har det blivit lite av en ny favoritmöbel :)


Sewe

2 kommentarer:

  1. I love this! I bet your son does too!

    SvaraRadera
  2. Så smart gjort!
    Nu har jag inga små barn jag kan göra detta till men hade jag haft det hade jag tjuvat denna idén =)
    Har däremot en kompis som för många år sedan målade en smal vägg i sitt kök med en sån här färg + att hon hade någon magnetfärg under så att det både blev griffeltavla + anslagstavla i ett och samma, kanske ett tips som du kan utveckla detta ännu mer =)
    Kram Iffa
    kram iffa

    SvaraRadera